Mitsubishi Fuso předá svá první sériově vyrobená plně elektrická nákladní vozidla „eCanter“ svým prvním zákazníkům: Seven-Eleven a Yamato Transport

Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), součást společnosti Daimler Trucks Asia (DTA), průkopník v oblasti elektrických vozidel, slavnostně předalal své první vozy eCanter svým prvním dvěma japonským zákazníkům: Seven-Eleven a Yamato Transport.

eCanter je první lehké nákladní vozidlo zcela na elektrický pohon sériově vyráběné globálním výrobcem. Toto nákladní vozidlo bylo celosvětově představeno minulý měsíc v New York City a zpočátku bylo pronajímáno v rámci malosériové výroby v Japonsku, Evropě a USA. Dnešní dvě slavnostní předání symbolizují první předání vozů FUSO eCanter do rukou zákazníků na světě.

Kazuo Matsunaga, předseda MFTBC & DTA, prohlásil: „V době rychlé urbanizace musí výrobci, zákazníci přemýšlející o budoucnosti a obce spolupracovat s cílem snížit emise skleníkových plynů a učinit města zelenějšími a tiššími. Společnost FUSO převzala vedoucí roli v elektrifikaci nákladních vozidel a jsme velmi šťastní, že dnes můžeme svým zákazníkům předat tato první vozidla eCanter.“

Dále dodal: „Jsme vděční, že se nám podařilo přesvědčit takové ikonické a inovativně přemýšlející společnosti jako Seven-Eleven a Yamato, aby se staly prvními zákazníky, kteří obdrží eCanter a budou ho provozovat v rámci svých vozových parků, čímž stanovují měřítko pro korporační občanství.“

Slavnostní předání se konalo v Chilled Hino Center společnosti Seven-Eleven (ve městě Hino, Tokio) a Haneda Chronogate společnosti Yamato Transport (Ota Ward, Tokio). Seven-Eleven bude postupně uvádět eCanter do provozu v osmi svých centrech v Tokiu, Kanagawě, Saitamě a Chibě. Společnost Seven-Eleven se zavázala snížit zatížení životního prostředí prostřednictvím optimalizace svých distribučních systémů. Společnost Yamato Transport rovněž plánuje využívat eCanter pro své přepravní operace v regionu Kanto, aby přispěla k trvale udržitelnému městskému prostředí. Seiichi Awa, jednatel společnosti Yamato, řekl: „Jako největší logistická společnost v Japonsku považujeme nákladní vozidla za jádro naší společnosti. Jsme nadšeni, že jsme první, kdo integroval elektrický eCanter do provozu a realizuje dodávky bez emisí. Věříme, že elektrická nákladní vozidla přestavují budoucnost městské distribuce.“

FUSO eCanter je lehké nákladní vozidlo bez lokálních emisí a s nulovou hladinou hluku. Podnikům umožňuje dodávky i do hustě osídlených čtvrtí v brzkých ranních nebo pozdních nočních hodinách. Rovněž se jedná o pozitivní obchodní případ, jelikož během testů ve vozových parcích zákazníků se ukázalo, že elektrický eCanter dokáže ušetřit provozní náklady ve výši cca 1 000 eur na 10 000 kilometrů. Toto elektrické nákladní vozidlo má celkovou přípustnou hmotnost 7,5 tuny, je vybaveno šesti lithium-iontovými akumulátory a nabízí dojezd cca 100 km na jedno nabití. Nabíjení trvá přibližně 1,5 hodiny (systém rychlého nabíjení DC) a 11 hodin se standardním systémem (200 V). Nástavba je dodávána s různými konfiguracemi jako skříň nebo valník. MFTBC se těší dlouhé historii a zkušenostem s alternativními systémy pohonu. Od roku 2005 vyrábíme a prodáváme Canter Eco Hybrid. V roce 2010 jsme představili první prototyp našeho lehkého nákladního vozidla plně na elektrický pohon „E-CELL“.