Evropská verze vozů ecanter představena 14. Prosince v Berlíně

Společnost daimler trucks dnes předává svým evropským zákazníkům první kusy svých plně elektrických nákladních vozů fuso e-canter. Renomované a celosvětově působící logistické společnosti dhl, db schenker, rhenus a dachser se v budoucnosti budou v rámci svých vozových parků spoléhat na plně elektrické, sériově vyráběné lehké nákladní vozy.

Řada fuso e-canter sehraje v budoucnosti významnou roli přI budování udržitelnější správy vozových parků nejen v oblasti zásobování městských oblastí, ale také v širokém spektru dalších nasazení. Představením produktové značky e-fuso v říjnu tohoto roku společnost fuso již potvrdila svůj záměr věnovat se rozvoji alternativních pohonů. V nadcházejících letech budou všechny modelové řady nákladních vozů a autobusů rozšířeny o doplňkovou elektrickou verzi.

Evropští zákazníci obdrželi první plně elektrické, sériově vyráběné nákladní automobily fuso e-canter

Marc Llistosella, vedoucí společnosti Daimler Trucks Asia, vysvětluje: „Dodáním vozů FUSO E-Canter dnes našim evropským zákazníkům předáváme první plně elektrické, sériově vyráběné nákladní automobily. Více než 90 tisíc kilometrů testovacích jízd v běžných provozních podmínkách zaručuje, že naši zákazníci obdrží spolehlivé a hospodárné vozidlo. S naším vozem FUSO E-Canter se naši zákazníci mohou v městských centrech pohybovat nejen nehlučně a bez navyšování místních emisí CO2, ale současně také ušetří na provozních nákladech. Taková je budoucnost městského zásobování.“

Zákazníkům nabízí širokou škálu uplatnění

Všichni představení zákazníci podnikají v oboru logistiky, ale nákladní vozy mají velice rozmanité využití. Všichni zákazníci tato vozidla používají pro úkoly, na které by za normálních okolností byly nasazeny vozy s klasickými motory. V rámci úvah o nasazení vozů FUSO E-Canter hrají roli nejrůznější faktory jako hlučnost a snižování emisí, udržitelnost vozového parku a obchodní management. Na těchto vozech se budou zaučovat budoucí řidiči vozů FUSO E-Canter. Zákazníci si vozy zakoupí v rámci 24měsíční dlouhodobé nájemní smlouvy prostřednictvím společnosti CharterWay, odborníků na pronájem užitkových vozidel v rámci společnosti Daimler AG.

Společnost Deutsche Post DHL bude v rámci dvou významných divizí využívat celkem šest vozidel: V budoucnu budou dva vozy využívány v rámci služby DHL Freight pro dodávky komerčním i soukromým zákazníkům v rámci berlínského centra, například při dodávkách těžkých nákladů, jako jsou velké elektrické stroje či domácí spotřebiče. Divize DHL Paket využívá čtyři vozidla v centru Berlína pro zavážení firemních a stálých zákazníků. Elektrické nákladní automobily jsou plně integrovány do provozních procesů a nahrazují vozidla s konvenčními motory, která byla dříve pro tyto účely používána.

Společnost DB Schenker si vozy FUSO E-Canter zvolila zcela záměrně. Díky tomuto novému vozu má společnost DB Schenker možnost otestovat městské logistické služby s elektrickým vozem v běžných provozních podmínkách. Jeden ze třech těchto vozů bude mimo jiné využíván pro rozvoz a svoz obecných nákladních zásilek v centru Berlína.

Ve společnosti Rhenus Group, která je poskytovatelem globálních logistických služeb, budou tři vozy FUSO E-Canter sloužit jako podpora pro jednotku Home Delivery. Z centrálního skladu v Hoppegartenu budou plně elektrické nákladní automobily v budoucnu dodávat nábytek, bílou a spotřební elektroniku a rozměrnější sportovní vybavení do centra Berlína.

Dva další vozy FUSO E-Canter budou využívány dopravními společnostmi Dachser. Jejich úkolem bude koncový rozvoz obecných nákladů. To zahrnuje dodávky palet s průmyslovým zbožím jak do mikroskladů, tak přímo ke koncovým zákazníkům, jakožto i vyzvedávání zboží a jeho převoz do provozoven Dachser. Dobíjení vozů probíhá ve vysokonapěťových dobíjecích stanicích, které si jednotlivé provozovny společnosti zřídily.

Bohaté zkušenosti jsou pro zákazníky přínosem

Po mnoha letech rozsáhlého vývoje a testování je vůz FUSO E-Canter plně integrován do modelové řady konvenčních vozů FUSO Canter. Výroba byla zahájena v červenci letošního roku v portugalském Tramagalu. Vyrábí se zde všechny vozy E-Canter pro evropský i americký trh. Celosvětově byl nový model FUSO E-Canter na trh uveden 14. září v New Yorku. Jedná se o první plně elektrický, sériově vyráběný nákladní vůz. V rámci příštích několika let hodlá dceřiná společnost Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) společnosti Daimler vybraným zákazníkům dodat celkem 500 vozů této generace. Sériová velkovýroba je plánována na rok 2019. Ve Spojených státech budou vozy FUSO E-Canter brzy provozovány logistickou společností UPS, a v Japonsku hodlají řetězec supermarketů Seven-Eleven Co. a společnost Yamato Transport své vozové parky obohatit každý o 25 vozů E-Canter.

Společnost FUSO má s provozem hybridních a elektrických pohonů dlouholeté zkušenosti. Od roku 2005 prodává společnost FUSO zákazníkům v Evropě i v Asii hybridní nákladní automobil Canter Eco-Hybrid. V roce 2010 představila společnost FUSO první prototyp elektrického modelu vozů Canter na Mezinárodním veletrhu užitkových vozidel v Hannoveru. Předběžná výroba pro testovací účely byla zahájena v roce 2014, a současně probíhaly vývojové práce na nové sériové verzi vozu FUSO E-Canter, vycházející ze zkušeností a poznatků získaných v rámci testovacího provozu vozů předběžné série ve spolupráci se zákazníky v Portugalsku a Německu, které proběhly v letech 2014 až 2017.

Fuso e-canter jako atraktivní alternativa pro udržitelné vozové parky

Podvozek vozu E-Canter má nosnou kapacitu až čtyři a půl tuny v závislosti na konstrukci a na typu provozu. Pohonná jednotka vozidla sestává z šesti vysokonapěťových lithium-iontových baterií s napětím 420 V a kapacitou 13,8 kWh na baterii. Namísto vznětového motoru je poháněn motorem elektrickým se silným permanentním magnetem, který přenáší na zadní nápravu prostřednictvím vstupní převodovky výkon 129 kW (180 k). S trvalým točivým momentem 285 Nm dosahuje vozidlo o celkové hmotnosti 7,49 tuny zrychlení téměř srovnatelného s osobním vozem, které je k dispozici ihned v okamžiku rozjezdu. Maximální rychlost vozu E-Canter je omezena na 80 km/h, stejně jako u všech vozidel této třídy. Baterie o hmotnosti zhruba 600 kg poskytují dojezdovou vzdálenost přes 100 km, což v mnoha případech přesahuje vzdálenost, kterou zásobovací vozy při menším vytížení za den najedou.

Prostřednictvím tohoto plně elektrického lehkého nákladního vozu reaguje MFTBC na průběžně se zvyšující poptávku po městských zásobovacích vozech s nulovými emisemi a nízkou hlučností. Vůz E-Canter je nejen šetrný k životnímu prostředí, ale je pro zákazníka také výhodný a ekonomický po stránce provozních nákladů. V porovnání s variantou s konvenčním vznětovým motorem je možné provozní náklady snížit až o 1 000 euro na 10 tisíc kilometrů.

Kompletní elektrifikace celé produktové nabídky fuso

Společnost MFTBC oznámila na tokijském autosalonu na konci letošního října kompletní elektrifikaci všech nákladních vozů a autobusů značky FUSO. Se svou novou produktovou řadu E-FUSO je MFTBC první automobilkou, která nabízí samostatnou elektrickou řadu nákladních vozů a autobusů. V nadcházejících letech budou všechny modelové řady nákladních vozů a autobusů FUSO rozšířeny o doplňkovou elektrickou verzi. Konkrétní termín uvedení těchto modelů závisí na jejich technické realizovatelnosti a nákladnosti.

V procesu elektrifikace vozidel a autobusů těží FUSO z rozsáhlých zkušeností a vývojových postupů skupiny Daimler, která výrazně investuje v oblasti elektrických dopravních prostředků. Společnost Daimler systematicky využívá synergií mezi segmenty osobních a užitkových vozidel. Společnost Deutsche Accumotive - další dceřiná společnost koncernu Daimler - dodává pro nákladní vozy E-FUSO baterie.

Společnost Mercedes-Benz Energy - specializující se na stacionární skladovací systémy - vyvíjí aplikace pro druhý životní cyklus baterií. Společnost Daimler je rovněž podílníkem společnosti ChargePoint, největšího světového dodavatele nabíjecích stanic a přidružené infrastruktury. Izraelský start-up s názvem StoreDot vyvíjí nové technologie rychlého nabíjení baterií.